home check frame file logout arrow-circle-outline-left arrow-circle-outline-right arrow-left arrow-right chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up comment directory help-circle-outline login mail phone plus search user close facebook instagram twitter youtube linkedin2 check-colored frame-colored comment-colored directory-colored mail-colored user-colored plus-user-tag plus-user-tag-en

AI Chatbot majoitus, hotelli- ja laskettelualoilla

15.11.2024

Tekoäly on tämän päivän hotellialan johtajalle merkittävä mahdollisuus, jonka hyödyntäminen voi tuoda suoria parannuksia sekä operatiiviseen tehokkuuteen että asiakastyytyväisyyteen.

International Data Corporation (IDC) raportin mukaan jo 60 % hotelleista ja 70 % matkatoimistoista suunnittelee tekoälyn käyttöönottoa, mikä kertoo sen olevan strategisesti merkittävä työkalu, ei vain ohimenevä trendi.

Tekoälyn avulla voidaan myös parantaa asiakaskokemusta monella tasolla. Chatbotit ja virtuaaliset avustajat voivat tarjota ympärivuorokautista asiakaspalvelua eri kielillä, vastata nopeasti kysymyksiin ja varmistaa, että asiakkaat saavat tarvitsemansa tiedot viiveettä. Tämä nopeus ja saatavuus vahvistavat asiakastyytyväisyyttä erityisesti kansainvälisessä matkailussa, jossa asiakkaat arvostavat sujuvaa palvelua omalla kielellään.

Myös hotellin maineenhallinta on helpompaa tekoälyn avulla. Asiakastyytyväisyyden analysointi useista eri lähteistä antaa johtajalle reaaliaikaista palautetta palvelun laadusta, siisteydestä ja muista tärkeistä tekijöistä. Tekoäly pystyy havaitsemaan mahdolliset kehityskohteet nopeasti, minkä ansiosta johto voi reagoida ripeästi ja toteuttaa muutoksia, jotka vahvistavat hotellin mainetta ja asiakastyytyväisyyttä.

Tekoälyn käyttöönotto hotellitoiminnassa tarjoaa johtajalle konkreettisia työkaluja, joilla voi olla merkittävä vaikutus hotellin päivittäiseen toimintaan, asiakaskokemukseen ja kannattavuuteen. Näin tekoälystä tulee strateginen kumppani, joka mahdollistaa hotellien kehittymisen vastaamaan nykypäivän matkailijoiden odotuksia sekä tehostamaan toimintoja taloudellisesti kannattavalla tavalla.

Yhteydenotot

Markinvest Oy
Pekka Peltonen
pekka.peltonen@markinvest.fi

KASVU JA KANSAINVÄLISTYMINEN Kasvu on mahdollista saada nykyistä asiakkaista, nykyisillä tuotteilla, uusista asiakkaista, uusilla tuotteilla tai uudistumalla tai kokonaan uusista bisneksistä. Liiketoiminta kansainvälistyy ja yritysten on etsittävä kasvupotentiaalia välillisestä viennistä ja panostettava vientiin. Markinvest Oy täydentää erikoisosaamisellaan Team Finland -ryhmän palveluja.

TUTUSTU YRITYKSEEN

Muut ilmoitukset

KAIKKI ILMOITUKSET

Tiedon työntövoimaa, verkoston vipuvoimaa ja vaikuttamisen vetovoimaa. Helsingin seudun kauppakamarin jäsenenä saat tueksesi laajan ja vaikutusvaltaisen elinkeinoelämän verkoston, edunvalvonnan, ajassa kiinni olevat tietopalvelut sekä markkinoiden monipuolisimmat koulutukset. Menesty kanssamme!