home check frame file logout arrow-circle-outline-left arrow-circle-outline-right arrow-left arrow-right chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up comment directory help-circle-outline login mail phone plus search user close facebook instagram twitter youtube linkedin2 check-colored frame-colored comment-colored directory-colored mail-colored user-colored plus-user-tag plus-user-tag-en

FREJA ylittää odotukset: NPS-arvo 74, korkeampi kuin alan keskiarvo

30.05.2023

FREJA Transport & Logistics Oy:n Net Promoter Score (NPS) on 74, mikä on poikkeuksellisen korkea suositteluluku kuljetus- ja logistiikka-alalla, jossa NPS on kansainvälisesti keskimäärin 43.

Net Promoter Score (NPS) on kansainvälinen asiakastyytyväisyyden mittari. Se perustuu kysymykseen: "Kuinka todennäköisesti suosittelisit tätä yritystä tai tuotetta ystävillesi tai kollegoillesi asteikolla 0–10?". Suomen FREJAn asiakkaista suuri osa suosittelisi FREJAa kansainvälisten kuljetusten palveluntarjoajaksi. Erityisesti asiakkaat arvostivat FREJAssa tavoitettavuutta, henkilökunnan asiantuntemusta, ratkaisukykyä ja palveluvalikoimaa.

Vuonna 2019 Taloustutkimus toteutti huolinnan ja kansainvälisten kuljetusten toimialan asiakastyytyväisyystutkimuksen, jossa FREJAn NPS oli 52, mikä oli toimialan paras tulos.

FREJA Transport & Logistics Oy:n ilmoituksen kuva, jossa rekka ajaa tiellä

FREJA Transport & Logistics Oy:n toimitusjohtaja Matti Urmas on tyytyväinen siihen, että FREJA on onnistunut entisestään parantamaan asiakastyytyväisyyttä. Jo muutama vuosi sitten yrityksen taso oli erinomainen, mutta sittemmin se on noussut vielä korkeammalle tasolle.

”Meille asiakastyytyväisyys on kilpailuetu, jonka eteen tehdään joka päivä paljon töitä. Kun moni muu investoi automatisoituun asiakaspalveluun, niin meillä panostetaan henkilökohtaiseen asiakaspalveluun sekä sitä tuottavien ihmisten kouluttamiseen. Järjestelmillä voimme parantaa reittien optimointia, mutta asiakaspalvelussamme olevat ihmiset tuottavat parhaiten lisäarvoa asiakkaillemme", kertoo Urmas.

Urmas korostaa, että hintajousto alalla on pieni, sillä tuonnin ja viennin rahti kulkee Suomeen ja Suomesta samoja satamia ja reittejä pitkin. Siksi FREJAn kilpailukyky perustuu palvelun laatuun, eikä pelkästään hintaan. Asiakkaiden mielestä FREJA on ylivoimainen juuri palvelunsa ansiosta.

Asiakkaiden kokemuksia ja sanomaa FREJAsta ja FREJAn vahvuuksista

FREJA Transport & Logistics on saanut paljon positiivista palautetta asiakkailtaan, jotka korostavat yrityksen osaamista ja vahvuuksia. Etenkin sanat joustavuus sekä ratkaisuhaluinen korostuivat vastauksissa usein.

Tässä muutamia asiakkaiden kommentteja:

  • ”Erittäin osaava operatiivinen osasto”
  • ”FREJAn vahvuuksia on joustavuus, ratkaisujen hakeminen ja lupausten pitäminen”
  • ”Kaikki onnistuu, mitä kysyy”
  • ”FREJAn vahvuuksia on asiakaslähtöisyys ja pienen toimijan mentaliteetti”
  • ”FREJAlla on nopea reagointikyky

FREJAn menestys perustuu henkilökunnan ammattitaitoon

Tutkimusten mukaan asiakastyytyväisyys korreloi vahvasti markkinoilla menestymisen kanssa, ja tämä pätee myös FREJAn tapauksessa. Yrityksen kasvuvauhti Suomessa on ollut erittäin nopea. Vuonna 2020 liikevaihto oli 87,4 miljoonaa euroa, mutta vuonna 2022 se kasvoi jo 158 miljoonaan euroon. FREJA Transport & Logistics onkin liikevaihdoltaan Turun kymmenen suurimman yrityksen joukossa. Suomessa FREJA työllistää yli 70 huolinnan ja kuljetusalan ammattilaista.

Vaikka kansainvälisissä maantiekuljetuksissa on ollut monia haasteita viime aikoina, niin FREJA on onnistunut säilyttämään asiakkaansa vaikeinakin aikoina ja asiakasmenetyksiä ei juurikaan ole ollut. Urmas kertoo, että vaikeina aikoina asiakkaat arvostavat joustavuutta sekä kansainvälisen kuljetusliikenteen kokemusta, joka auttaa löytämään asiakkaille parempia kokonaisratkaisuja.

”FREJA on parhaimmillaan asiakassuhteissa, joissa haetaan kestäviä ratkaisuja ja vahvaa alan osaamista. Vaikka kansainvälisiä kuljetuksia ovat vaikeuttaneet korona, Ukrainan sota sekä satamalakko, niin olemme pystyneet löytämään asiakkaillemme toimivia ratkaisuja. Siinä avainroolissa on ammattitaitoinen henkilökuntamme, joka on sitoutunut korkealaatuiseen asiakaspalveluun ja lupausten pitämiseen”, kertoo Urmas.

"Vaikka saimme asiakaskyselyssä korkeat arvosanat asiakaspalvelusta, niin meidät tunnetaan alalla heikosti. Siksi olemme viime vuosina panostaneet tunnettuuden rakentamiseen sekä pyrkineet lisäämään tietoisuutta monipuolisesta kuljetusvalikoimastamme, joka sisältää kansainvälisten maantiekuljetusten lisäksi myös meri- ja lentorahtia sekä vaativia termo-, erikois- ja projektikuljetuksia. Nyt palvelutarjontamme tunnetaan jo paremmin, mutta globaalin kuljetusverkostomme laajuus on vielä osittain heikosti tunnettu", kertoo Urmas.

FREJA toteutti Suomessa asiakaskuuntelun alkukeväästä 2023. Vastauksia saatiin 97 eri yritykseltä. Asiakaskuuntelun toteutti Melba Digital.

Tarjoamme ratkaisuja kansainvälisiin kuljetustarpeisiisi maalla, merellä ja ilmassa. Laaja osaamisemme kansainvälisistä kuljetuksista ja kuljetusjärjestelmistä sekä 30 vuoden kokemuksemme auttavat meitä löytämään sinulle parhaan kuljetusratkaisun. Kuljetamme rahtisi perille ajoissa, luotettavasti, ammattitaidolla ja turvallisesti.

TUTUSTU YRITYKSEEN

Muut ilmoitukset

KAIKKI ILMOITUKSET

Tiedon työntövoimaa, verkoston vipuvoimaa ja vaikuttamisen vetovoimaa. Helsingin seudun kauppakamarin jäsenenä saat tueksesi laajan ja vaikutusvaltaisen elinkeinoelämän verkoston, edunvalvonnan, ajassa kiinni olevat tietopalvelut sekä markkinoiden monipuolisimmat koulutukset. Menesty kanssamme!