Tarjous: Minna Craucher - Uutuusmusikaali vallasta ja vallattomuudesta liput vain 29 €

02.09.2024

& Espoon teatteri: Minna Craucher - Uutuusmusikaali vallasta ja vallattomuudesta.

Liput KauppakamariVerkoston jäsenille tästä linkistä vain 29 € (norm. 42 €). Tarjous ei koske ennakkoa tai ensi-iltaa.

Ensi-ilta 18.9.2024 & Espoon teatteri (Revontulentie 8 A, Tapiola, Espoo)
Esitykset 17.9.–14.12.2024

Käsikirjoitus Aino Pennanen, Sävellys Eeva Kontu, Ohjaus Riikka Oksanen
Roo­leis­sa Laura Hänninen, Petrus Kähkönen, Jussi-Pekka Parviainen, Roosa Söderholm, Robert Kock, Miiko Toiviainen

“Saisinko hetkeksi kaikkien huomion? Haluan esitellä teille salongin emännän. Hän on neiti Minna Craucher, kansainvälinen seikkailijatar ja avokätinen mesenaatti. Oikea uuden ajan nainen!”

Helsinki sata vuotta sitten: seurapiireihin astuu salaperäinen madame, saksalainen aatelisnainen, miljonääri ja mesenaatti Minna Craucher. Todellisuudessa kyseessä on “sakkolaiseksi ja irtolaiseksi” merkitty Maria Lindell, joka on lähtöisin äärimmäisen köyhistä oloista. Esityksessämme soittava ja laulava ensemble heittäytyy yhteiseen leikkiin, jossa ollaan ketä halutaan, ollaan mihin uskotaan, ollaan mitä tahdotaan.

Aino Pennasen kirjoittama, Eeva Kontun säveltämä ja Riikka Oksasen ohjaama karnevalistinen uusi musikaali tutkii valheen kautta totuuden suhteellisuutta. Nykyaikana identiteetin jatkuva uudelleenarviointi on osa henkilökohtaista kasvua. Totuuden jälkeisessä ajassa tunteet ja mielipiteet jyräävät faktojen ohi, mutta kenen totuus voittaa? Saako köyhä keksiä itsensä uudelleen rikkaana ja hyväosaisena?

Minnan tositapahtumiin perustuva tarina myötäilee myös maailmansotien välistä liikehdintää. Se tarjoaa ikkunan fasismin nousun tarkasteluun sekä menneisyydessä että nykyhetkessä. 1920-luvulla muutoksen tuulet puhaltavat ja kaikki tuntuu olevan mahdollista. 1930-luvulle tultaessa mielikuvitusleikki kääntyy hirvittävään suuntaan, kun Minna ja puoli Eurooppaa hullaantuu fasismista. Pitääkö leikin palkka olla kuolema?

Me olemme &, Espoon teatteri, Suomen kansainvälinen teatteri. Nostamme puheenaiheeksi esittävää taidetta laajalla skaalalla meiltä ja ympäri maailmaa. & on teatteri Tapiolan sydämessä. Meidän pyrkimyksemme on olla elävän, aktiivisen ja parempaa yhteiskuntaa luovan energian keskittymä – sellainen, jossa erilaisilla ihmisillä on hyvä olla yhdessä. &:n ytimessä on kohtaaminen.

TUTUSTU YRITYKSEEN

Muut ilmoitukset

KAIKKI ILMOITUKSET

Tiedon työntövoimaa, verkoston vipuvoimaa ja vaikuttamisen vetovoimaa. Helsingin seudun kauppakamarin jäsenenä saat tueksesi laajan ja vaikutusvaltaisen elinkeinoelämän verkoston, edunvalvonnan, ajassa kiinni olevat tietopalvelut sekä markkinoiden monipuolisimmat koulutukset. Menesty kanssamme!